she said; under the helios

En sån där asbra dag.

Publicerad 2012-08-28 14:20:12 i Japan, vardag,

Idag fick vi tillbaka provresultaten på JLPT som vi tog för några månader sen, och till min förvåning så klarade jag N3!!! Med bra marginal också! Glad tjej desu desu. Nu har jag äntligen självförtroendet som krävs för att slänga mig på N2. 

Imorse hade vi även 習字, vilket lite fint översätts till penmanship. De flesta kanske känner till det som kalligrafi. Det var kul! Men känns lite som slöseri med lektionstid............ eh. Men det var faktiskt lite lugnande att få sitta och plottra på med färg och göra fint. Eller ja, försöka. Det är verkligen svårare än man tror, kanske inte att skriva, men att blanda den jäkla färgen. Jag höll på i en timme men min färg var ändå dassigt grå. Till sist ger min lärare upp och hämtar en magisk burk med FÄRDIGBLANDAD färg som hon gav mig. Blicken jag gav henne, om ni bara visste. Har fortfarande ont i armen. :C
Men det bästa av allt med hela min dag var detta: Jag laddade hem TV3's app och ÄNTLIGEN KAN JAG SE LYXFÄLLAN OMGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG. Jag började typ grina när jag kom till Japan och TV3 play's hemsida ba "nä du får inte titta på Patrick Griml-" jag menar "Lyxfällan här HAHA LOL FU" jag ba omg. Men nu, nu är vi tillsammans igen. <3 Det var universitetsmöte för de som ska vidare till 大学 idag men eftersom jag redan är bestämd till 専門学校 så hade jag "egen studier" utan lärare. = Lyxfällan en hel timme på skoltid :D #priorities

Patrick Darling om du ser det här så har jag försökt ringa dig, typ 400 gånger. Du får gärna svara  ♡

Sen har det blivit bara 26C här på kvällarna så jag kan faktiskt springa! Tog mitt gamla rekord med tre minuter idag, fuck yeah livet är bra nu ska jag kolla hela säsong 12 tills jag dör av utmattning. HEIDOOO.

tankar

Postat av: Anja

Publicerad 2012-08-30 14:16:11

hahahaha åh du är så söt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

under the helios

Min profilbild

hej hej. sara heter jag. norrlänning som flytt till osaka, japan i april 2012, där jag studerar språk och grafisk design i tre år framöver. jag har rest väldigt mycket i mina dagar och jag gillar att ösa upp lite foton från här och där när jag känner mig nostalgisk. jag gillar konserter, kläder, majs & foto och jag saknar min hund varje dag. typ. Funderingar? Maila vetja! [email protected] 皆様、こんにちは初めまして。サラと申します。大阪に住んでいる国費留学生です。音楽、洋服、写真を取る事などが大好きです。よろしく!

kategorier

arkiv

prenumerera