she said; under the helios

Janey don't you lose heart

Publicerad 2012-09-20 16:25:23 i Allmänt,

Hej, hur mår ni?

Jag andas, vi börjar äntligen få under 30 grader dagligen här i Osaka och det känns lite lättare att fortgå med livet. Livet som är väldigt upp och ner just nu. Jag tror jag har hittat en platå att stå relativt stadigt på, ett litet tag till. Mitt liv är mest plugg till N2 och fredagar är till för att supas bort med mina nya vänner från Kina och Argentina. Så glad att jag hittat det gänget för fan vad roligt vi har det.
 
Idag fick vi våra pengar från Japanska staten, och Sara som för en gångs skull hade pengar att slösa på annat än konsertbiljetter tänkte unna sig en riktigt nagelförlängning med gele och sån där himla fin Japanska nageldesign som går på ungefär en tusenlapp men när jag väl kom dit tittade de på mig och såg lite bekymrade ut, nagelbitar-Sara har för korta naglar så det går inte att göra nåt av dem. Fan då osv.
I Amerika fixade de fina naglar på mig på en timme för 200 spänn, har kan jag inte ens betala en tusenlapp och förvänta mig fina händer, jävla fan. Hatar mina långa fingertoppar. Japan använder sig inte av fejk-toppar så himla mycket så det är därför. Jag fick några tips på andra ställen att gå men jag orkade inte virvla runt i Shinsaibashi mer än vad jag behövde så jag drog till centrala Namba och shoppade istället. Blev en stickad gradient myströja för hösten och en lång virvlig svart kjol som är så himla fin! Samt en klänning inför imorgon med långa ärmar så man knappt kan se tatueringarna. Ett par nya Converse på det och lite ögonfransar och naglar. Ett nytt skitsnyggt skal till telefonen from JOYRICH som börjar bli en stor favorit hos mig och lite olika färgade tights från tutuanna. Ungefär så. Materialism osv. Fy så jag längtar till imorgon! Det "rycker i vintarmen" eller vad fan det var Frippe brukade säga. Ut och dansa och glömma allt som gör mig ledsen, plåga DJ:en att spela Fantastic Baby 5 gånger i rad för mig och bli indragen av Japanska snygg-tjejer som vill dansa. Kul kul!

Såg att Expert ansökt om konkurs, sjukt tråkigt. Men mina chefer håller sig starka i Norrland under sin egenägda andel i företaget. Jag tror de håller sig igenom det här, jag hoppas det! Hejar på er där hemma, saknar er och hoppas vi hinner ses i december när jag kommer hem.

Två instagrambilder så ni kommer ihåg hur jag ser ut:
Jag lovar att bli mer aktiv här så småningom, när inspiration finns och saker inte känns så tunga och jag inte drömmer mardrömmar varenda natt (varför!?????? igår vaknade jag skrikandes för jag drömde att jag blev dränkt i kackerlackor som bet sig fast som fästingar och var omöjliga att få bort).
Glöm inte bort mig så länge. Kram krams.

tankar

Postat av: Andrea

Publicerad 2012-12-06 01:11:13

Fick en kackerlacka i håret förra gången jag var i Japan, trodde det först var en ''fin'' fjäril. Hemskt haha. :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

under the helios

Min profilbild

hej hej. sara heter jag. norrlänning som flytt till osaka, japan i april 2012, där jag studerar språk och grafisk design i tre år framöver. jag har rest väldigt mycket i mina dagar och jag gillar att ösa upp lite foton från här och där när jag känner mig nostalgisk. jag gillar konserter, kläder, majs & foto och jag saknar min hund varje dag. typ. Funderingar? Maila vetja! [email protected] 皆様、こんにちは初めまして。サラと申します。大阪に住んでいる国費留学生です。音楽、洋服、写真を取る事などが大好きです。よろしく!

kategorier

arkiv

prenumerera