she said; under the helios

Åska & läskiga Japaner

Publicerad 2012-08-23 12:39:04 i Japan, vardag,

Idag började äntligen skolan igen! Jag fick så många kommentarer ang. min viktnedgång, blev skitglad och peppad på att fortsätta sista biten nu! Yeah! Vi har börjat med massa nya grejer nu också, som matte, general Japan-vetskap & Engelska utöver Japanska lektionerna. Matte är det värsta jag vet och jag är bättre än min Engelska lärare på Engelska, ehh. Känns mest som bortslösad tid då inget av de ämnena är viktigt för min fortsatta skolning nästa år.

Iallafall, dagen rullade fort och det var kul att träffa alla igen :) När jag cyklade hem hände en lite mindre trevlig grej, jag märkte en snubbe som tvärvände när jag cyklade förbi honom vid stationen där jag bor, och han cyklade bakom mig tills jag var hemma och höll på att parkera cykeln så han också hoppade av och helt plötsligt var alldeles bakom mig. En granne, kanske, trodde jag. Han ursäktade sig och innan han frågade om namn eller liknande så började han peppra mig på frågor om jag hade pojkvän och liknande. Han bjöd ut mig på middag men jag sa att min pojkvän på nästan ett år nog inte skulle tycka det var en bra idé och att jag och K bor tillsammans och allt sånt. Men han gav sig inte! Han berättade om och om igen hur jag var hans "typ" och hur söt jag var osv osv bad om att få gå på karaoke med mig 'bara som vänner såklart'. Slutade med att jag gav han en fake email och skyndade mig upp till lägenheten. Gör mig lite illa till mods att han vet vart jag bor :/ En grej om man träffar nån ute på stan och ger ett nummer, de kan iaf inte hitta en, men han vet var jag bor D: Anledningen till att jag är lite freaked är för han verkade inte helt stabil och när jag kom upp till lägenheten gick jag ut på balkongen, så såg jag han stå och ta kort på ingången till mitt lägenhets-hus där adressen står :////// Äeehuuu kimochi warui. 

Sen mot kvällen när jag ville ut och springa så Osaka ba "nä åsk-time!" Kolla in den himlen liksom.

tankar

Postat av: anja

Publicerad 2012-08-23 13:37:04

Vilket freak!!! Kolla om dom har pepparspray på 100yenshopen :) Berätta mer om viktnedgången! Bilder!! :D

Postat av: Anica

Publicerad 2012-08-23 23:29:14

Herregud vad läskig. Ryser bara jag läser det. :<
Du får be K hålla utkik åt dig & slå ihjäl honom om han dyker upp!

Postat av: Viktoria

Publicerad 2012-08-23 23:41:03

Men usch! Inte okej alls D: Fattar att du känner dig freaked. Hoppas du slipper honom i framtiden iaf!
Himlen såg iaf sjukt cool ut

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

under the helios

Min profilbild

hej hej. sara heter jag. norrlänning som flytt till osaka, japan i april 2012, där jag studerar språk och grafisk design i tre år framöver. jag har rest väldigt mycket i mina dagar och jag gillar att ösa upp lite foton från här och där när jag känner mig nostalgisk. jag gillar konserter, kläder, majs & foto och jag saknar min hund varje dag. typ. Funderingar? Maila vetja! [email protected] 皆様、こんにちは初めまして。サラと申します。大阪に住んでいる国費留学生です。音楽、洋服、写真を取る事などが大好きです。よろしく!

kategorier

arkiv

prenumerera