she said; under the helios

君はMy Beautiful Hangover

Publicerad 2013-05-22 08:51:41 i Allmänt,

HEJJEEE. Rubriken har noll med inlägget att göra. Anyways. LEVER NI? Kommentera eller nåt så blir jag glad, bara en gång så jag vet vem som ens kollar dis crap.

Var väl typ ett halvår sen jag uppdaterade? Minns inte ens. Tror det var några dagar efter att jag och K gjorde slut och livet var väl som lite upp och ner då. Nu är allt bra! Mycket har hänt. Jag tog examen från min språkskola, jag fick mot alla odds gå ut! Jag hade sjukt dåligt resultat i matte så jag riskerade att inte få ta examen (failar man ett ämne så failar man allt, i stort sett, sjukaste systemet) Alla mina andra ämnen och prov var i snitt på 95/100 så att inte låta mig gå ut pga 30/100 i matte vore ju rätt..... stört. Lärarna förstod nog att jag inte tänkte ge mig utan en fight så WOOP så stod jag där med mitt fina diplom i handen. :DDD Ni vet ett sånt där riktigt, i en hård pärm med guldinskrift. Sådär på riktigt. Känns som att jag faktiskt har gjort något med mitt liv.
G組!Bästa klassen. Alla ville vara som vi.
Helt stört hur fort man tappar kontakten med alla, lite ledsen så, men livet fortsätter och vi har börjat nya skolor och vissa har åkt hem och andra har gift sig och flyttat till andra delar av Japan. Livet goes on liksom. 

Ledsna..sts är jag över att min kompis från Argentina, Lukas, tog sitt pick och pack och flyttade till Tokyo. Vad ska man göra där liksom? Osaka är ju hundra gånger mer ös. Kom hem!
 
På sista bilden är även min nya kompis Michi med, han är typ en av de finaste människorna jag nånsin mött. 

Fixar håret på mig gratis gör han också. Nästa vecka ska vi in med extensions, sjuk pepp på det!

Hemskt skum bild blev det visst. Körde på sån där, vahettere, Ombre? Du vet där man har sin natural color som fadear ut i nån annan. Vi båda ba OMG ROSA men sen som kom vi på att min skola inte tillåter nåt annat än svart hår (vilket jag obviously skiter 100% i för jag är en MOTHAFKN REBEL) inte för att de vågar säga nåt, de tror att jag naturlig har tvåfärgat platinablond/mellanbrunt hår antar jag.
Anyways, som tack är der drinks on me always när vi beger oss ut.
(Inte för att han nånsin har tid. Som frisör i Japan jobbar man mellan 9-9 med nästan ingen rast, 6 dagar i veckan. Tjänar nog hälften av vad en Svensk frisör gör också. Detta landet och sina jobbvillkor, alltså.) Men han är aspepp ändå. Gillar't. 

Vet inte om jag borde kanske börja sluta inlägget här?

Jag måste bara skriva det innan jag säger hejdå, jag är dödskär herregud. (I en person som inte är med i detta inlägg SCHHH) Men han är inte kär i mig och det är jättejobbigt! Vad gör man! Jag blir tokig! Hjälp!

Jaja. Då var väl det avklarat. Kommer bli mer spännande i framtiden, vill visa vad jag gör på skolan jag går i nu :D Sjukt jävla roligt. Plus att jag börjat jobba också! På en riktig Izakaya som servitris. Bästa valet i mitt liv so far. Jag var också en sväng till Tokyo och såg Dir en grey. Och Kyoto. Och Osaka. Eh... 

Ja men ni vet, mitt liv flyter som på. Kom och hälsa på.

OCH KOMMENTERA EN GÅNG SNIELA. Blir glad då, fortsätter skriva då. Kram!
 

tankar

Postat av: Anica

Publicerad 2013-05-30 00:57:48

Ska väl vara snäll och kommentera då :c kommer & hälsar på dig snart! Så himla skönt att höra att allt är bättre med dig!

Postat av: maja

Publicerad 2013-06-11 17:05:07

NU LÄSTE JAG :D SKRIV MER <3<3<<3

Postat av: Anja

Publicerad 2013-06-16 18:57:39

Puzzzzz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

under the helios

Min profilbild

hej hej. sara heter jag. norrlänning som flytt till osaka, japan i april 2012, där jag studerar språk och grafisk design i tre år framöver. jag har rest väldigt mycket i mina dagar och jag gillar att ösa upp lite foton från här och där när jag känner mig nostalgisk. jag gillar konserter, kläder, majs & foto och jag saknar min hund varje dag. typ. Funderingar? Maila vetja! [email protected] 皆様、こんにちは初めまして。サラと申します。大阪に住んでいる国費留学生です。音楽、洋服、写真を取る事などが大好きです。よろしく!

kategorier

arkiv

prenumerera